Goed salespersoneel is essentieel voor de verkoopresultaten van een bedrijf. Wat een medewerker een goede verkoper maakt, hangt af van persoonlijkheid, ervaring en vaardigheden. Verkoopgedrag was eerst moeilijk in kaart te brengen maar dankzij ‘The Bridge Personality Sales Rapport’ en ‘The Bridge Personality: Het boekje voor sales’ van uitgever TestGroup Consulting weet u of uw medewerker uit het juiste Sales-hout gesneden is en waar ontwikkelpunten liggen.
The Bridge Personality: Sales Rapport
Het Sales Rapport is gebaseerd op het assessment van The Bridge Personality. In het assessment krijgen kandidaten 246 vragen waarmee zij zichzelf beoordelen in een werksituatie. Uit jarenlang onderzoek blijkt dat het zelfbeeld een goede richtlijn is voor toekomstig arbeidsgedrag. Op grond van het rapport kunnen de sterke punten en ontwikkelpunten van uw medewerker worden geïdentificeerd met betrekking tot prestatie op het gebied van sales. Naast informatie over arbeidsgedrag geeft The Bridge Personality inzicht in de persoonlijkheid. Ook wordt duidelijk in welke omgeving kandidaten goed, of juist minder goed functioneren.
Het Bridge Personality Sales rapport deelt het verkoopproces in zes fases in. Deze zes fases zijn: Plannen en voorbereiden, Contact leggen, Behoefte creëren, Oplossingen presenteren, De deal maken en Relatiebeheer. In het Bridge Sales rapport wordt ook een indeling gemaakt in vier sales types met elk hun eigen kwaliteiten: de Hunter, gaat actief op zoek naar nieuwe klanten en wordt vaak gezien als snelle en (soms) harde verkoper; de Farmer, probeert de klanten te behouden en de verkoop aan hen uit te breiden; de Consultant, informeert en adviseert de klant bij het maken van een keuze voor een product; en de Negotiator, weet bij uitstek wat het product waard is, wat de marktpositie van het product is en hoe de klanten het product zien.
The Bridge Personality: Het boekje voor sales
Het boekje voor sales is te gebruiken bij het Bridge Personality Sales rapport, maar gaat ook uitvoerig in op het gebruik van Jung Types binnen sales situaties. Het Jung type geeft informatie over de voorkeuren van de kandidaat en geeft persoonlijkheid weer in zestien verschillende types. Het is ideaal voor trainers of anderen die The Bridge Personality gebruiken voor de selectie of ontwikkeling van verkopers en ander personeel. In het boekje komt een uitgebreide beschrijving van de 6 sales fases aan bod en worden er Sales oefeningen gegeven. Daarnaast wordt er een uitgebreide beschrijving van de 4 sales types gegeven.
Marieke Verstappen, medewerker van TestGroup Consulting is enthousiast over het Bridge Personality Sales rapport en The Bridge Personality: Het boekje voor sales. “Eindelijk een heldere en concrete rapportage gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, meer inzicht over de kwaliteiten en valkuilen van uw medewerker op commercieel gebied, zekerheid dat u de juiste persoon op de juiste plek in uw organisatie inzet én kostenbesparing”.
Over Test Group Consulting
TestGroup Consulting is een uitgever van online assessment instrumenten en psychologische testen. De organisatie heeft zich gespecialiseerd in het toepassen van de laatste online technieken en wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van online assessments. Bij TestGroup Consulting kunt u uw kandidaten snel laten testen, doorgaans binnen een week na aanmelding. De rapportage vindt binnen enkele werkdagen plaats. Voor meer informatie over dit product, neem contact op met Marieke Verstappen op telefoonnummer 020-2621630 of kijk op www.testgroup.eu, The Bridge Personality: Het boekje voor sales zijn per 10 stuks te bestellen via support@testgroup.eu
Geen opmerkingen:
Een reactie posten